Ügyvezetői közlemény

Feltöltve: 2020. március 25. szerda

Cikk nyomtatása


Kedves Vevőink, tisztelt Cégvezetők!

 

Az elmúlt 30 évben a vevőink kiszolgálása, az igényeik teljesítése volt a célunk.
Magas szakmai színvonalon, széles raktárkészlettel, fizetési feltételekben biztosított odaadó szolgáltatással.
Jelen pillanatban saját kollégáim, cégünk fizetésképességének megtartása szigorúbb fellépést igényel részemről.
Ezt tartom a kollégáim és cégem iránti felelős magatartásnak.

A magyar reklámipari vállalkozások többségében alulfinanszírozottak és munkájuk pénzügyi támogatását jobb híján a beszállítóiktól várják.
Amikor egy héttel ezelőtt a saját életben maradásunk érdekében ezt megpróbáltam keretek közé szorítani, erős ellenérzéseket váltottam ki vevőink egy – szerencsére kisebb – részéből. Miközben vevőink fizetésképtelenségük esetén a beszállítóik kifizetését – tisztelet a kivételnek – nagyon ritka esetben sorolják előre kötelességeik számbavételénél.

A reklámipari beszállítók között kivívott szerepünkből és cégünk méretéből adódóan, mi veszítjük a legtöbbet egy-egy későn meghozott döntés esetén, így a szükséges lépéseket általában a többiek előtt vagyunk kénytelenek megtenni. Őszintén sajnálom, hogy a versenytársaink – most is – csak akkor mertek bizonyos megszorításokkal előjönni, amikor mi azokat már életre hívtuk.
Elhihetik, nem hálás szerep mindig „elvinni a balhét”.

Órák alatt kellett döntenem arról, hogyan állítsam meg, hogy  néhány nap alatt kiürítsék a raktárunkat arra vonatkozó bármilyen biztosíték nélkül, hogy az elkövetkező hónapok rettenete és az azt követő gazdasági válság nyomán bárki is garantálni tudná az ellenértékük – nem határidőre, hanem egyáltalán történő – kifizetését. Mindezt  a duplájára emelkedett fuvarköltségek, a beszerzésben kialakuló hiányok miatti áremelkedések és a forint mélyrepülése okozta egyidejű nyomás alatt.
Kivételt a vevőink között nem tehettem, mert azzal magam szelektálnék. A változtatásokat rövid távra tervezem – még egy hete sem tart,– azzal a meggyőződéssel, hogy néhány napon belül, kormányzati intézkedések vagy a visszaeső forgalom okán, be kell zárnunk a céget. Ennyi időre adtam át vevőinknek saját cégeik finanszírozási terhét. Elhihetik, hogy ilyen helyzetben még mi sem voltunk soha.

Kollégáimmal készek vagyunk humanitárius segítséget nyújtani a járvány idején, de a gazdasági társaságok megsegítése állami feladat, mi is csak egy vagyunk a sokból.

Jól vagy rosszul, meggyőződésem szerint a cégem érdekében cselekszem. Teszem, amit a saját helyükben Önök is tesznek, mentem a menthetőt. És higgyék el megszakad a szívem minden vállalkozásért, aki az előttünk álló nehézségek nyomán elvérzik vagy akár csak alacsonyabb színvonalon lesz kénytelen folytatni, esetleg megint újrakezdeni a vállalkozását.
De attól, hogy a mi cégünk is csődbe megy, ezeknek a vállalkozásoknak nem lesz jobb.

Nagyon köszönöm azoknak, akik megértéssel fogadják átmeneti szabályainkat és támogatásukról biztosítanak!
Azoknak, akik ezért felhívtak és azoknak is, akik a még le nem járt számláikat is elutalták.
Azoktól, akiket nehéz helyzetbe hoztak az áremelésre és az azonnali fizetésre vonatkozó változtatásaink azt kérem, hogy cégvezetőkként, gazdasági döntések meghozóiként értsék meg a jelenlegi helyzetben hirtelenül meghozott, de nem elhamarkodott döntéseimet.

Kérem, hogy vigyázzanak maguk és családjaik egészségére!


Tisztelettel:

Jakus Csilla
a Nyomdaker ügyvezetője



Bővebb információ:


Nyomdaker Ügyfélszolgálat
+36 1 215-3586
nyomdaker@nyomdaker.hu

Hasznosnak találta ezt az információt?

igen nem

Hírek, akciók